Z rynku FMCG

MLEKOVITA zamknęła rok 2020 z kolejnym rekordem

Czwartek, 25 lutego 2021
W 2020 roku przychód Grupy MLEKOVITA wyniósł ponad 5,5 mld zł. To kolejny rekordowy wynik osiągnięty przez firmę – i to mimo trudnej sytuacji rynkowej i zawirowań związanych z pandemią Covid-19.
Osiągnięcie tak znakomitych wyników było możliwe także dzięki eksportowi, którego wartość wyniosła blisko 1,3 mld zł. Na eksport, w sumie do 167 krajów na świecie, kierowanych jest 35% wytwarzanych przez MLEKOVITĘ produktów. Codziennie poza granice Polski wysyłanych jest średnio 150 kontenerów z produktami. Miniony rok to dla Mlekovity także czas wielkich inwestycji w rozwój bazy technicznej, technologicznej i produktowej, na które w 2020 r. firma przeznaczyła 100 mln zł. Największym przedsięwzięciem jest budowa mroźni wraz z magazynami i infrastrukturą w centrali w Wysokiem Mazowieckiem. Wielkich inwestycji nie byłoby jednak bez kolejnych sukcesów w skupie surowca – ilość skupionego w 2020 roku mleka znów okazała się rekordowa i przekroczyła poziom 2,3 mld litrów. Kamieniem milowym w rozwoju firmy było również uruchomienie nowego kanału sprzedaży – dwóch sklepów internetowych: sba.com.pl z artykułami o dużej zawartości białka i mlekovitka.pl, oferujących nie tylko szeroki asortyment produktów mleczarskich marki MLEKOVITA, ale i szereg innych artykułów spożywczych i przemysłowych. Dzięki sprzedaży online konsumenci w całej Polsce mają też szerszy dostęp do nowości produktowych, których w 2020 roku pod marką MLEKOVITA pojawiło się ponad 30.



tagi: Grupa Mlekovita , sery , rynek , produkty mleczarskie , produkcja , sprzedaż , handel , konsument , eksport ,